Reis rond de wereld in 180 dagen

De Witte stad

Arequipa in Peru staat bekend als de witte stad, omdat de meeste gebouwen zijn opgebouwd uit het witte vulkaangesteente dat ‘sillar' wordt genoemd. Dat is goed te zien aan de koloniale gebouwen in de stad, de zestiende-eeuwse hispaanse kathedraal en het prachtige klooster Santa Catalinabijvoorbeeld, zijn zo wit als sneeuw. In een stad die op een breukvlak ligt van aardplaten en daardoor veelvuldig wordt getroffen door aardbevingen, neemt de kans dat een gebouw instort aanmerkelijk af, als dit vulkaangesteente als fundament wordt gebruikt. Arequipa was ons voor deze reis volkomen onbekend, maar is toch een stad van enige omvang en de op twee na grootste stad van Peru met900.000 inwoners.

We hebben onze intrek gevonden bij een prachtige - je raadt het al witte - Casa, die genoemd is naar kuifje (Tintin). Zoals de naam al suggereert wemelt het hier van de Fransen. Dachten we van die gasten af te zijn, lopen we ze hier weer tegen het lijf! Jacques: geintje natuurlijk. Na twee dagen van acclimatiseren, de stad ligt namelijk op 2.300 meter hoogte, trekken we naar de colca canyon, een kloof die twee keer zo diep is dan de grand canyon in de Verenigde Staten. De condors vliegen ons om de oren en laten de aanwezige mensen een prachtig staaltje vliegwerk zien. Mooi om die vogels, met soms een spanwijdte van vier meter, gracieus in de lucht te zien vliegen, zich langzaam mee laten drijvend op de thermiek. De jonkies zijn bruin van kleur en de oudere vogels zijn zwart met wit en vertonen enige gelijkenis met pianotoetsen. Het was een geweldige dag en we ploffen vermoeid in ons bed, om de volgende dag nóg hoger de bergen in te gaan.

monica,marijn en kids

hai die hai vakantie gangers,wat een leuk verhaal weer!!!
we zijn gek op tintin dus kom maar op met de verhalen.
Zo te horen missen jullie het koude kikkerlandje niet.
Het weer is hier niet echt zonnig.Onze vakantie is begonnen!!We zijn naar ma haar verjaardag gegaan,wat erg gezellig was.daim is mee gegaan voor een paar daagjes uitwaaien in haamstede en wij zijn lekker een paar daagjes naar santpoort geweest.Dit was een heus feest zo erg dat quin huilend in de auto zat dat hij:'"écht niet naar wilde omdat hij het zo naar zijn zin had"

Ellen bij de way: ik hab je fiets weer opgehaald de schade viel best mee ruim 62 euro.Enkel het slot zat er niet aan?

klopt dit? hoe kun je nou in rotje knor rijden zonder slot?
:) de fiets heb ik even ingereden en moet zeggen hij rijdt voortreffelijk!!!

mis jullie wel een beetje hoor maar ben wel tros op jullie!!

dikke kus moon

Nienke

Hoi!
Wat een leuke verhalen, ik ben best jaloers! Wij zijn toen geloof ik wel een week in Arequipa gebleven.. om alles te zien, en te doen. Oja 2 tips:
- ga NIET paardrijden, verschrikkelijk mannetje en verschrikkelijk zere benen!
- ga vooral koffie drinken en taart eten bij 'Cuzco's coffee company' :)
Veel plezier! Ik blijf jullie volgen!
groetjes, Nienke (rolykids)

iris en ton

hoi, wat een belevenissen allemaal. heel leuk om het zo een beetje mee te maken. ga zo door.
lieve groetjes

jos bolders

leuke ervaringen en belevenissen allemaal!
de wereld gaat zo voor ons ook een beetje open! geniet ervan.

Geeta

Hallo luitjes,

Wat klinkt het weer goed allemaal.
Hebben jullie ook nog wat meer foto's?
Hahahahaha...

Groetjes,