Reis rond de wereld in 180 dagen

Mas frio

Het was een koude dag in Buenos Aires en zo was ook het welkom. Buenos Aires is in alle opzichten een metropool met veel auto's, lawaai en rommel. Bij aankomst namen we een aftandse bus naar hartje centrum en San Telmo was de eindbestemming. In de bus spraken we met een Argentijn en hadden een vraag: hoe is het leven hier in Buenos Aires? Het antwoord van de man was veelzeggend: je leert om te gaan met het geweld, waarna hij ons overigens behulpzaam hielp met het wijzen van de weg. De toon was echter wel gezet. Op datzelfde moment reden we door de beruchte wijk Boca, de huizen vielen nog net niet uit elkaar en alles, echt alles, zat onder de graffiti. De gevoelstemperatuur was onder nul.

De volgende dag bekeken we de stad in een ander daglicht en Buenos Aires liet zich van haar mooie kant zien. Het nationale monument en de breedste straat van de wereld (140 meter!) waren indrukwekkend. Bij San Martin kon iedereen de wedstrijden van de 'Copa America' zien op een supergroot scherm, wat ook zeker werd gedaan, want Argentinie is helemaal voetbalgek. In de avond gingen we naar een Tango show en het dak ging er af met een temperamentvolle voorstelling. Buenos Aires is een stad met twee gezichten, mas frio (koud) en caliente (warm) tegelijk.

Ton Nieuwenhof

Mooi verhaal, lijkt me soms wel dat je goed uit moet kijken. Blijf schrijven en geniet ervan.
Groetjes
Ton

Marijn en Damian

Hoi Hoi,

Leuke belevenissen en ook goed op de mobiel te volgen. Wat is jullie volgende bestemming? Damian en ik zijn vanmorgen met 25 scouts wakker geworden onder een zeiltje vlak bij de Duitse grens in Groesbeek. Veel plezier en we blijven lekker meelezen!

Marijn

monica ma en quin

hallo wereldreizigers,
ma heeft een paar daagjes bij ons geslapen en het was weer dolle pret.
nu is het woensdag en quin heeft een burn out dag.oma is weg en er rolden dikke tranen vanmorgen over zijn wangetjes.hij had "zo'n heimwee naar oma."
vandaag gaan we bbq en bij een collega van mij,hopelijk houdt het weer het nog een beetje droog.
hoe gaat het bij jullie hebben jullie alweer een hoop beleefd

hoor gauw van jullie

dikke kus moon

Oma Zanderink

Hallo Ellen en Berny,
ik heb jullie reisverslag met plezier gelezen.
Jullie hebben nu al veel beleefd, en het is nog maar het begin!
Ik blijf op de hoogte en geniet ervan.
Lieve groetjes, Oma Zanderink