Reis rond de wereld in 180 dagen

Oponthoud

Na maandenlang fotograaf te zijn geweest moet ik nu ook even de taak van journalist op me nemen. Hoe dat komt lees je hieronder.

Na China hebben we een ‘kleine' omweg gemaakt naar Cambodja, om het prachtige tempelcomplex Angkor Wat te bezoeken. In een taxi op weg naar het vliegveld van Bangkok zegt Berny dat hij zich niet zo lekker voelt. Met mijn nuchtere tukkerse verstand denk ik dat het wel mee zal vallen, maar na twee uur verslechtert zijn toestand opeens zo erg dat hij moet gaan liggen. Ik voel even aan zijn hoofd, die voelt gloeiend heet. Langzaam begint het tot me door te dringen dat het helemaal niet goed gaat met hem. Als we op het vliegveld aankomen kan Berny niet eens meer op zijn benen staan en moet per rolstoel naar de airportkliniek op de derde verdieping gebracht worden. Daar aangekomen vertelt de dokter dat hij niet kan vliegen, wat betekent dat we vanavond niet naar Nairobi kunnen vliegen. In plaats daarvanworden we met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht en gaat mijn eens zo sterke vriend voor twee dagen aan het infuus en wordt hij volgepompt met antibiotica. De diagnoseluidt: eenbacteriele infectie.

Gelukkig kan ik ook in het ziekenhuis blijven slapen, op de bank naast zijn bed. De zorg in het ziekenhuis is erg goed en Berny wordt vertroeteld door de - volgens hem, mooie -zusters, waardoor hij na twee dagen redelijk is opgeknapt en 'naar huis' mag. Het is maar goed dat ik naast zijn bed zit. Maar wij willen nog niet naar huis, hoewel we onze familie en vrienden inmiddels steeds meer beginnen te missen. Dankzij de reisverzekering kan er een vlucht geboekt worden naar Tanzania en kunnen we toch nog de big five gaan bewonderen!

Jacques

toen ik het begin van dit verslag las was ik wel geschrokken maar gelukkig werd ons Berny goed verwend door de thaise zusters. Ben blij dat de reis doorgaat.

Wim, Caroline en Ruben

Dat is even schrikken! Berny, ben je nu wel goed hersteld?Nog even genieten en ontspannen in het fenomenale Afrika!Tot snel!

Pa en Ma

Gelukkig dat je zo snel opgeknapt bent
Een echte Bergmeester laat zich niet zomaar uit het veld slaan .
Morgen 5 december komt Siint een pakje voor jullie brengen om al deze cadeautjes tekunnen zien proberen we om 20.00 uur Nederlandse tijd te Skypen .
Kunnen jullie dan ook verbinding zoeken ?

groetjes

pa en ma

Linda

Gelukkig dat het weer beter gaat! Dat is even schrikken, maar goede en snelle reactie Ellen!
Geniet van de big five!
Groetjes

Lotte

Blij dat je weer beter bent Berny! Het is vandaag Sinterklaas en je mist heeeerlijke sinterklaas-chocolaatjes op het werk. Ik vrees dat ik ze niet kan bewaren :-)

Monica,marijn,daim en quin

Hai boesboes guys,
Gelukkig dat het weer goed gaat met je barnes.wel even schrikken zeg!gelukkig ben je vertroeteld door alle mooie zusters(meeste zusters zijn lief en mooi;-) )en je hebt zelf ook een lieve nurse genaamd ellen die je lekker kan vertroetelen.geluksvogel!
Sint komt vandaag langs en de pepernotenstress is enorm toegenomen.hopelijk ben ik dit jaar stout genoeg geweest om eindelijk mee naar spanje te mogen.andere jaren heeft hij mij laten staan:-( in de kou.
We kunnen inmiddels bijna geen pepernoten meer zien en de schoenen zijn versleten door het continue volstouwen met al het lekkers:-P geniet maar lekker van de big 5 dan genieten we van een big bag with presents.we zullen jullie missen vanavond en kunnen niet wachten tot jullie weer hier zijn.tenminste als jullie niet blijven hangen aan een olifantentand.heel veel liefs van ons allen en 2dikke negerzoenen

oma

Hallo Berney en Ellen,
Gelukkig dat het weer goed gaat met Berney,dat was even schrikken en zover van huis.
Nog fijne dagen in Afika,
Hou de datum 25 februari s middags even vrij,voor een feestje van mij,

groetjes en veel liefs, oma

Wim, Caroline en Ruben

Hoi Berny en Ellen,
Niet om jullie agenda nu al vol te plannen , maar houden jullie 21 januari in de middag vrij? We vieren dan Ruben zijn eerste verjaardag!Groetjes, Wim, Caroline en Ruben

pa en ma

Hallo Berny en Ellen

Hebben jullie al een safari mee gemaakt en hebben jullie de gevaarlijke big five reeds gezien onder de wilde dieren.
De buffel daar moet je voor oppassen die neemt je zo op de horens als je niet oppast.
Of je wordt plat gestampt door een kudde olianten
Het ergste wat je mee kan maken dat je wordt opgevreten door een krokodil.
Ook een aanvaring met een nijlpaard moet je voor waken,
op het water niet in slaap vallen.
Een verrasings aanval van een leeuw kan dodelijk zijn
vooral als je een oranje shirt draagt.

Hoop dat je dit niet allemaal mee maakt en heelhuids in Nederland terug komt.

Wij staan op 21 december om 15.40 in de aankomsthal van Schiphol op jullie te wachten met een welkom comitee

Wij brengen jullie dan naar huis en blijven dan met zijn allen eten.
Marion en Hennie komen ook en nemen dan eten mee

Ons voorstel met de kerst dat wij jullie komen halen en dan blijven jullie 2e kerstdag bij ons en kunnen jullie met je
eigen auto terug naar huis.
De auto gaan wij een dag eerder starten om te kijken of de accu nog functioneerd.
Onze buurman zal hierbij helpen de auto op gang te krijgen.

groet

Pa en Ma

gerrit en erna

Hallo Bernie en Ellen
Wat fijn dat jullie weer na Bernie zijn ziekzijn, gelukkig weer reisklaar zijn en geen stagnatie meer hebben.
De tijd gaat snel nu, geniet fijn nog heel veel.
We volgen jullie; blijf gezond en we vergeten jullie niet.
Dag grote wereldreizigers, liefs van Erna en Gerrit.

Yvonne D.

Hee Bernie en Ellen,
gelukkig mogen jullie samen deze fantastische reis afmaken in redelijke?! gezondheid. Weer een ervaring erbij hoor, zo'n ziekenhuis. Fijn Ellen, dat jij daar ook kon blijven zeg. Nog een hele fijne tijd en weer een veilige vlucht straks naar Nederland. Wat zal dat raar zijn, gewoon in Capelle.... (op naar de voorjaarscompetitie :-) )

Groetjes,
Yvonne