Reis rond de wereld in 180 dagen

Het bourgondië van Latijns-Amerika

Nu we Buenos Aires achter ons hebben gelaten, beginnen we aan een lange nachtelijke busrit, die ons een gebroken nacht bezorgd.In de ochtend worden, na urenlang laagvlaktes te hebben gezien,langzaam de contouren van het Andes gebergte zichtbaar. Ongelofelijk, wat een gezicht! Het grijze rotsachtige terrein gaat geleidelijk over in de hoge, met verse wintersneeuw, bedekte bergtoppen. Er is eens beweerd dat de Alpen in het niets vallen bij de Andes,wij gelovenhet gelijk.Het is moeilijk om voor te stellen dat deze bergketen zich uitstrekt van het uiterste Noorden (Venezuela)tot aan het uiterste Zuiden (Chili en Argentinië) van het continent, ongeveer 7.000 kilometer alleen maar bergen.

Debestemming is Mendoza, een stad die aan de grens met Chili ligt en bekend staat om zijn wijn, chocolade en lekkere eten. Het bourgondië van Latijns-Amerika, om het zo maar eens te zeggen. Dit ondervinden we aan den lijve, van de ongeveer 1.100 Bodega's die in de provincie te vinden zijn, doen we twee wijnhuizen aan. Eén hele oude en een hypermoderne. Beide hebben hun charme, maar toch - wat conservatief zijn we - gaat onze voorkeuruit naar de oude wijnboerderij. Daar maken ze nog echt wijn volgens een bepaalde traditie, althans dat denken we, want zo veel verstand hebben we er niet van. De chocolade is natuurlijk ook lekker en - om onze gemoedsrust een beetje te sussen - zeker een lekker combinatie met wijn. Erg gezond is het natuurlijk niet, maar dit compenseren we door een steak van vier ons naarbinnen te werken.Morgen een balansdag. Manana, tranquilo, het gaat al bij ons passen. We kijken uit naar onze volgende bestemming: Santiago.

Caroline, Wim en Ruben

Wat kunnen jullie ons goed laten meeleven met de verhalen!Super leuk om te lezen! Het is net een beetje of wij erbij zijn....;-)
Op naar het volgende avontuur!

marloes

Hola amigos,

Muy bonito este cuaderno de viaje!
En la siguiente historia!

Mucho amor di Marloes

Jelmer

Berny en Ellen,

Ik krijg er dorst van! Heb meteen een lekkere Galope uit Zuid-Amerika gekocht: een heerlijke Cabernet-Sauvignon.

Adios!
Jelmer

marijn,monica,damian,quinten

ha lieve broer en schoonzus,

We zijn helemaal niet jaloers wat jullie allemaal meemaken want we zijn gisteren naar blijdorp geweest!!:)
Hier hebben we enorm gelachen om het kleine ijsbeertje
die zijn moeder het leven zuur maakt(ik kon me het me helemaal inbeelden hoe zij zich moest voelen want dit kwam me best bekend voor)Wel vonden we het jammerr dat jullie er niet bij waren de fam zanderink heeft enorm genoten en el haar moeder had het gevoel dat ze met een
schoolreisje meeging.Echt heel leuk.Maaar......of dit jullie reis zal overtreffen?nee ik denk het toch niet.Neem maar een lekker wijntje op kosten van ons(hihi)

groetjes en xxxjes van de kolkjes

Rik

"Manana, tranquilo".. goh Berny het lijkt wel of je nog op het werk zit!!!
hahahaha...

Veel plezier, wij halen het plezier wel uit het lezen van jullie verhalen.

Gr.

Rik

Pa en Ma Bergmeester

Hallo Beny en Ellen

Wat een leuk verhaal en daarbij de foto,s dat doet ons goed .Wij hebben ons 40 jarig huwelijk leuk en gezellig
met z,n allen gevierd .
Een zonnige dag in Blijdorp.Ellen ,jou ouders hebben ook
ontzettend genoten.
Van ons hier uit Santpoort veel liefs .

Geeta

Hallo luitjes,

Wat een vermaak de verhaaltjes van jullie to nu...
Ben benieuwd naar wat er nog meer gaat komen.
Het ziet er nu al geweldig uit ;)
Berny, zoals je weet ben ook ik heel erg van het reizen...Misschien doe ik wel wat ideeën op voor mijn komende vakantie in oktober :)

Groetjes,
Geeta