Reis rond de wereld in 180 dagen

De reizigers

Donderdagochtend was het zover, het begin van onze wereldreis. Een reis naar wat eigenlijk? De Chinese schrijver Lin Yutang schreef dat een goede reiziger niet weet waar hij heengaat en een uitstekende reiziger niet meer weet waar hij vandaan komt. Aan het begin van deze reis voldoen we aan geen van beide criteria, dus we zullen wel hele slechte reizigers zijn.

Het afscheid van familie en vrienden viel ons zwaar en was emotioneel. Toch mocht het uiteindelijk de pret niet drukken, want we begonnen aan de vervulling van onze droom! Twee backpacks volgepakt met lichtgewichtkleding, zijden slaapzakken, malariatabletten, laptop, ereaders en natuurlijk – lekker oer-Hollands – drop, veel drop. Na een kleine tegenslag, de bus vertrok namelijk voor onze ogen, was er gelukkig nog genoeg tijd over om onze vlucht naar Londen te kunnen halen. Eén dag in Londen; we waren bijna vergeten dat Engeland een schoon, modern en vriendelijk land is. De associatie met hooligans en de soms straalbezopen Engelse toeristen die we op vakantie tegen het lijf liepen, was snel vergeten toen we met de hypermoderne ‘underground’ naar het centrum reisden en vriendelijk werden geholpen door het personeel in restaurant Shakespeare, dichtbij Virginia station. De traditionele Fish & chips en mini pies waren simpelweg verrukkelijk. De Engelse gewoonte om na het werk met de collega’s een biertje te gaan drinken, was overal zichtbaar en groepjes mensen stonden met een grote pint, al dan niet buiten de pubs, gezellig met elkaar te kletsen. We hadden ook nog tijd om Buckingham palace te zien en vonden het allebei grappig dat we tijdens een schoolreis of trainingskamp ons altijd blind staarden op de wisseling van de wacht en niet op bijvoorbeeld de prachtige fontein voor het paleis. In het Saint James park struikelden we bijna over de tamme eekhoorntjes, die overal te zien waren en bij iedereen eten zaten te bietsen. Daarna rap terug naar het vliegveld, want we wilden – zoals gewoonlijk – weer te veel zien in een te korte periode.

Met het inchecken was het even balen, de avond tevoren waren er problemen met de site van British Airways en konden daardoor niet inchecken, met als gevolg dat we verspreid over het vliegtuig zaten. Na wat zeuren konden we gelukkig als stelletje naast elkaar zitten. Op naar Argentinië! Zouden we dan toch een uitstekende reiziger worden?

Reacties

Reacties

Jacques

De Reiziger was dat ook niet de titel van de eerste boek van de uitstekende boekserie van Diana Gabaldon? Hoop dat jullie niet terug in de tijd gaan alhoewel ook leuk voor een geschiedenis freak als jij Berny.

yvonne

Volgende keer ga ik ook eens letten op die prachtige fontein. Ahum, ik was onlangs nog in Londen en heb alleen weer op die wisseling gelet......

Leuk verslag!

Vera

Net op weg en nu al zoveel meegemaakt.
Ik verheug me op jullie volgende verslag.
Njoy

MaKo

Hé mensen, veel plezier en geniet er van.
Ik zal jullie (virtueel) volgen dus blijf schrijven.

Marloes

Hoi El en Ber,

Nu al zo'n verslag! Dat beloofd veel goeds. Ben benieuwd naar Argentinië! Heel veel plezier!
-x-

Jacek Sawicki

Buenas diaz in Buenos,
Leuk verhaal, indrukwekkende introductie. Ik hoop dat jullie terugkomen naar NL met een gevoel: hoe meer gezien hoe meer willen zien; geen einde aan ontdekkingsdrift.
Goed begin!
Groeten
Jacek

Wouter Baas

Mooi verslag! Ben reuze benieuwd naar de rest en succes in Argentina..
Groetjes, Wouter

Maria Zanderink

Hallo Ellen en Bert
We ontvingen van Arnold jullie reisverslag. Mooi dat we vanuit onze stoel jullie avontuur mee kunnen maken. Oma zal het ook interessant vinden om jullie op deze manier te volgen. De afstand met Nederland is nu al zo groot dat het oude leventje uit beeld is. Jullie zijn gearriveerd in het land van onze Maxima. Wij zijn benieuwd naar jullie indrukken en ontmoetingen. Een goede reis gewenst en vertrouw op je intuïtie.

Maria Zanderink

Berny, het is toch niet te geloven dat ik je naam niet goed heb gebruikt. Je moet maar denken, je hebt te maken met een verstrooide familie. (uitzonderingen daargelaten)

Rene de Vries

Hallo Berny en Ellen,

Met veel plezier heb ik jullie reisverslag gelezen. Fantastisch besluit van jullie beiden om een wereldreis te maken! Dit doet mij denken aan mijn backpackersreis naar Down Under in 1999. Ja, toen was ik nog 25 jaar. Inmiddels ben ik al twaalf jaar 25! hahaha. Maak er wat moois van!

Hasta la vista,

Rene

monica marijn en kids

ha ber en el,

hoe gaat het daar!ik heb het verhaaltje verteld aan de kids
en quin zei:ik ga kijken op mijn wereldbol waar ze zijn.
jeeh zo ver weg!wat voor dieren zijn er(hup het dierenboek erbij)

leuk verhaal hoor!

geniet lekker.mis jullie al wel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!